Ett smart sätt att marknadsföra ditt företag är genom att anordna ett lopp. Då skapar du en happening där många deltar – samtidigt som ditt företag får mycket uppmärksamhet.
Företagslopp
Vet du vad världens största segeltävling jorden runt heter? Jo, Volvo Ocean race. Vissa företag väljer att själva anordna lopp, än vanligare är dock att företag faktiskt köper lopp och tävlingar som sedan får deras namn. Tänk bara på Stockholm Marathon, som egentligen heter Asics Stockholm Marathon. Som företagare kan du välja att anordna ett lopp. Huruvida loppet ska ha ditt företagsnamn eller inte beror på situationen. Ofta kan det räcka att du anordnar loppet och att alla måste gå till just din butik eller din hemsida för att anmäla sig. Du ger bort vinsterna och naturligtvis finns det en företagslogga överallt. Det fungerar jättebra, vare sig du är en sportaffär, mataffär eller säljer kläder.
Rätt slags lopp
Vilket slags lopp som du ska anordna beror både på ditt företag och var i landet företaget är förlagt. Har du ett klädföretag i centrala Stockholm kan det vara smart att arrangera ett löplopp där deltagarna springer i klänning. Har du däremot ett klädföretag på en mindre ort kan det vara smartare att samarbeta med idrottsklubben.